01-08-2021 (dag 16) / Stranddag

3 augustus 2021 - Playa Tamarindo, Costa Rica

Hola todos,

Ik slaap ook vandaag weer lekker uit en doe rustig aan. Wel word ik wakker met een enorm droge keel en heb bijna geen stem meer. Dit komt door de airco waar ik onder slaap. Ik eet mijn ontbijt en bel even met het het thuisfront. Het plan was om vandaag een golfkarretje te huren en daarmee de stad rond te rijden. 2 studenten gaan kijken of dit kan, maar dit kan helaas niet omdat we niet 21 jaar oud zijn. Onze plannen veranderen dus en we gaan naar Playa Langosta. Dat is een dorpje aangrenzend aan Tamarindo. We nemen een sketchy taxi en worden ergens midden op de straat afgezet. We lopen richting het strand en het is hier veel rustiger dan in Tamarindo en ook veel meer natuur. Wel kunnen we hier niet zo goed zwemmen want er zijn hier veel rotsen. Hier blijven we een aantal uurtjes. We lopen terug naar de hoofdweg om daar een taxi te vinden, maar hier is het niet zo heel druk als in Tamarindo, dus worden we noodgedwongen gekozen om een wandeling te maken in deze stik hitte. Na 30 minuten komen we aan in Tamarindo en lopen we meteen door naar de campus waar we even zwemmen. Na 2 uurtjes daar hebben gelegen gaan we terug naar Chocolate en maken we ons klaar om eten te kopen en te koken. Ondertussen rent er 1 aap over het dak heen en proberen we die een banaan te voeren. We eten watermeloen, wraps en een groot stuk brood met kruidenkaas. Op de kamer van 2 studenten kletsen we nog een hele tijd en daarna ga ik naar bed toe. In de airbnb lijkt het wel een dierentuin. Er zitten 4 kakkerlakken, 1 grote worm, 1 gekko, 1 spin en een paar mieren. Ik slaap daarom maar in de kleinste kamer.

Adios