18-07-2021 (dag 2) / Wat is het hier heet đŸ„”!

19 juli 2021 - Tamarindo, Costa Rica

Hola todos,

Vandaag begint de dag vroeg, rond 6 uur word ik wakker door de jetlag. Als ontbijt krijg ik een groot bord met enorm lekkere en  verse mango, ananas en watermeloen. Daarna ga ik aan de slag met mijn reisblog. Ik neem ook nog een koude douche, omdat er hier geen warm water is. Mijn kamergenoot en ik willen beide naar Playa Tamarindo, maar dat is nogal lastig omdat er hier geen taxi's zijn. De oplossing die ze hier daarvoor hebben bedacht zijn de collectivos. Je gaat naar het centrale punt in het dorp en je wacht tot er een auto voorbij rijdt en die toetert. Deze auto wil je dan wel meenemen, dan spreek je de locatie en prijs af en stap je in de auto.

We probeerden dit eerst, maar de eerste keer lukt dit niet. We maken dan maar een wandeling door het dorp en merken meteen waarom alles hier zo rustig gebeurt: het is hier heel erg heet. Eenmaal terug komen we erachter dat de zus van onze gastmoeder ook nog studenten in huis heeft en die ons wel wil meenemen naar Tamarindo via de collectivos. Dit lukt en we komen aan in Tamarindo en lopen naar de school waar ik Spaans ga leren. Hierna maak ik alleen een wandeling door het dorpje en kom er al snel achter dat dit een toeristisch punt is. Ik loop weer terug naar de campus en daar ontmoet ik verschillende mensen. Ook kom ik erachter dat er heel veel Nederlanders zijn. We besluiten om met zijn allen terug te gaan naar de residentie van een paar mensen en daar avondeten te eten. Het wordt zoetzure kip met mango. Na het eten besluit ik terug te keren naar mijn gastgezin om aan mijn reisblog te gaan werken... Morgen gaat het dan echt beginnen de allereerste schooldag. Ik heb er in ieder geval zin in.

Adios