19-07-2021 (dag 3) / Introductiedag

20 juli 2021 - Playa Tamarindo, Costa Rica

Hola todos,

De dag begint heel erg vroeg. Ik word wakker rond 3 uur van alle kippen, honden en ganzen bij ons. Om 6 uur besluit ik verder te gaan met het reisblog en me klaar te maken voor de eerste dag op school. Om 7 uur lopen we naar het plein in het dorp waar de bus staat te wachten die ons naar school zal brengen. Als we op school zijn, moeten we foto's maken voor ons pasje van de school. Hierna gaan we met een grote groep naar de supermarkt en komen we net op tijd aan voor de introductie van de schooldirecteur. We moeten ons kort even voorstellen in het Spaans. De activiteitencoördinator komt ons ook nog vertellen over alle activiteiten die we kunnen doen. Als de introductie klaar is, krijgen we ons rooster voor de week en zie ik dat ik de hele dag geen lessen meer heb. Dit betekent dus dat ik de hele dag aan het zwembad van de school lig.

Om half 5 was de planning dat we van de activiteitencoördinator een rondleiding door de stad zouden krijgen,  maar deze missen we doordat iedereen direct naar de bar loopt, waar we de welkomstdrankjes krijgen. Bij de bar is het een chaos, omdat alleen de nieuwe mensen 2 gratis drankjes krijgen en de mensen die hier al zitten niet. De ober wordt gek van ons, omdat we ook maar steeds geen keuze kunnen maken. Na 15 minuten krijgen we eindelijk ons drinken allemaal. Ik loop net op tijd het strand op, want de zon gaat net onder en dat zorgt voor mooie foto's.

We gaan met een grote groep naar een grote foodhall waar we eten met z'n allen. Na het diner wordt er in de residentie een feest georganiseerd. En later die avond neem ik een collectivos terug naar huis.

Adios

1. Herman:
    21 juli 2021
    Ha Gijs, leuk dat je al zo veel contacten hebt gelegd. Als het goed is, dan heb je nu je eerste les Spaans achter de rug. Zit je al in de groep van de gevorderden of is dat wat hoog gegrepen?
    Ik ben benieuwd wat je nog allemaal meemaakt. Have fun!