24-07-21 (dag 8) / Rainmaker

26 juli 2021 - Quepos, Costa Rica

Hola todos,

Ik ga vandaag op mijn eerste trip. We gaan naar het national park Manuel Antonia. En ohja ik word deze keer wakker gemaakt door de enorme regen. De regen heeft nog niet gestopt sinds gisterenmiddag. Op de planning staat dat we om 6:30 bij de bushalte moeten staan voor de bus, maar dit wordt echter kwart voor 7. We hebben een gezellig plekje gecreëerd met mijn vrienden uit de residentie. De busreis is ontzettend lang, maar we lachen en slapen veel. Eerst ontbijten we nog bij een groot buffet restaurant naast de weg. Het eten ziet er niet uit, maar is echt ontzettend lekker. Omdat het enorm veel en warm is, is het ook erg zwaar op de maag. Na ongeveer 5 uur komen we bijna aan op de plek van bestemming: Rainmaker. Dit is het begin van een mooie wandel/canopy route door de jungle. De grote bus moet wel nog over een klein bruggetje komen. Dit lukt uiteindelijk. We maken een super mooie wandeling door het regenwoud, waarvoor we eerst een formulier moeten invullen dat het bedrijf niet aansprakelijk gesteld kan worden bij een ongeluk of de dood. Er zijn enorm veel hangbruggen en op het einde komen we bij een mooie waterval waar ik een duik neem in het koude water. Nadat ik even heb gezwommen, moeten we snel weer verder, omdat we al een uur te laat zijn vertrokken. We gaan snel weer terug de bus in en gaan op weg naar het dorpje Quepos waar het het national park ligt. Om het dorpje te bereiken moet de bus eerst over een hoge bergweg heen slingeren. De planning zegt dat we hier tijd hebben om op het strand te parasailen of een jet ski te huren. Door de vertraging lukt dit echter niet meer en gaan we rond 5 uur lunchen aan het strand bij Quepos. We krijgen een typisch Costa Ricaanse gerecht: casado met gehakt. Het duurt even, maar is ook heel erg lekker. Na het eten gaat de bus naar 2 verschillende hotels waar we kunnen kiezen tussen 4 persoons kamers en in het andere hotel 12 of 8 persoons kamers. Ik word in de kamer geplaatst met 7 anderen. Er werd afgesproken dat we met de hele groep naar een leuk restaurant zouden gaan. Ook dit lukt niet en we besluiten maar naar de bar in het hotel te gaan. Ze hebben hier enorm goede cocktails en maken er een gezellige avond van. Het feest is afgelopen om 10 uur, omdat alles hier om 9 uur dicht moet. Hierna ga lekker slapen in mijn stapelbed.