27-07-2021 (dag 11) / Voetballen in Costa Rica

29 juli 2021 - Playa Tamarindo, Costa Rica

Hola todos,

Dit is de eerste dag dat ik rustig wakker word. Ik maak me klaar voor school en krijg weer een fruitontbijt met deze keer een tosti met ham en kaas. Ik pak de bus naar school en vandaag heb ik 's middags lessen dus ik heb de hele ochtend de tijd om mijn reisblog bij te werken. Ook bel ik met wat mensen. Ik haal wat snacks bij het cafeetje op de campus. Er wordt ondertussen tegen mij verteld dat we pas om half 2 les hebben, maar dit blijkt uiteindelijk niet te kloppen en had ik dus wel les. Helaas. Maar dat is hier niet erg aangezien je aan het einde van de rit een aanwezigheid moet hebben van 80 procent. We gaan lunchen bij de foodmarket en ik eet een overheerlijke pizza. We lopen terug naar de campus en volgen onze lessen. Tijdens de lessen begint het keihard te regenen. Vandaag staat voetbal op de planning van de school. We gaan na de lessen naar het voetbalveld toe.  Een grote groep studenten van de school gaat hier voetballen. Ik zit langs de kant en dat bevalt me zeer goed. Alle mensen die terug komen van het veld zien er uit als tomaten. Zo heet is het. Op de campus neem ik nog snel een duik in het zwembad. We lopen daarna voor de verjaardag van een Nederlands meisje naar het strand en eten daar. Het is heerlijk, maar wel een beetje duur blijkt later. Ik neem daarna een collectivo terug naar huis.