28-07-2021 (dag 12) / Allemaal zieken

30 juli 2021 - Playa Tamarindo, Costa Rica

Hola todos,

Ik word wakker in mijn gastgezin en maak me klaar om met de bus naar school te gaan. Ik krijg weer een heerlijk ontbijt van Vanessa, mijn gastmoeder. Het is deze keer een bord met fruit en toast met ei. Het is heerlijk. Vandaag heb ik ochtend lessen en heb ik mijn laatste lessen van mijn docent Quela. Hier heb je een vaste docent die je hebt voor je algemene deel van het leren en je hebt allemaal verschillende docenten voor de SPIN lessen. Ze is ontzettend aardig en behulpzaam. Net voor de les krijg ik te horen dat het Nederlandse meisje waar ik het meeste mee om ga ziek is en niet naar school komt. Ze heeft gisteren gamba's gegeten, maar was vergeten dat ze een allergie voor gamba's heeft. Heel erg slim! Ook zijn er andere ziek die gisteren mee zijn gegaan naar het eten.

Na mijn algemene lessen heb ik eigenlijk een SPIN klas, maar ik krijg van iemand te horen dat er een excursie is met de school. Ze gaan namelijk een krokodillen tour doen. Ze vraagt of ik ook mee wil en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Dus ik skip mijn eigen SPIN les en ga mee met de bus. We zitten ongeveer 1,5 uur in de bus, maar stoppen onderweg nog voor een heerlijke lunch en een plaspauze. Dan komen we eindelijk aan op bestemming en moeten we per 5 de boot in anders zakt de brug in.

De tour begint en na 5 minuten stopt de tourgids de boot al en zien we een groep apen zitten in een boom. Hij wijst met een soort spiegel waar we  moeten kijken.  Even verderop zien we op een omgevallen boom 4 leguanen. Het is echt een prachtig beeld om te zien. Daarna zien we onze eerste krokodil en de gids stopt de boot meteen  en sluit de krokodil in😭, zodat we hem goed kunnen zien. We krijgen we. mooie foto's. We zien nog meer vogels en apen. En natuurlijk zien we ook veel krokodillen waarbij we meestal even stoppen om hem goed te kunnen zien. Als laatste gaan we de krokodillen nog voeren met iets van  voedsel. Hierdoor komen ze enorm dicht bij de boot en kunnen we goede foto's schieten.

Ik meet met wat Nederlandse mensen en gaan de sunset kijken.  Daarna ga ik terug naar mijn klasgenoot en geef haar wat eten. Ik eet zelf ook nog wat en ga met zn 3en nog ff shirts kijken in het dorpje. Helaas voor mij heb ik nog niks gevonden. Hierna neem ik een collectivo terug naar huis en ga lekker slapen...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade