29-07-2021 (dag 13) / Graduation day

30 juli 2021 - Playa Tamarindo, Costa Rica

Hola todos,

Vandaag ben ik al om 5 uur half 6 wakker. Ik maak me weer klaar en krijg vandaag van Vanessa een heerlijk dikke pannenkoek als ontbijt. Ik pak de bus weer naar school en klets daar met iemand die ook al wat eerder op de campus is. Ik begin de dag weer met mijn algemene lessen, maar dit keer van een andere docent. Zij komt uit Costa Rica en is ook super aardig, maar praat wat sneller waardoor het wat lastiger te volgen is. Quela komt uit Spanje en praatte altijd wat langzamer en kon wat beter Engels, wat zeker wel handig is af en toe. We beginnen de les met een spel met een bal en als je de bal hebt wanneer de muziek stilvalt dan moet je iets in het Spaans zeggen. Erg grappig. We werken verder in ons lesboek. De tweede algemene les maken we een mini presentatie over een land in het Spaans. Ik werk samen met een Zwitsers meisje en krijg het land Chili 🇨🇱. Ik twijfel heel erg na de les of ik naar mijn SPIN klas ga of dat ik die skip en probeer mee te gaan op de Chocolate tour die geregeld wordt door school. Ik kies er uiteindelijk toch voor om wel naar de les te gaan, omdat ik wel op tijd wil zijn voor graduation. De les wordt gegeven door een man die mega snel en erg onduidelijk praat. Ik snap er zeer weinig van. We eindigen de les met een kruiswoordpuzzel met Spaanse woorden. Dat was het dan mijn allerlaatste les hier. Het voelt heel erg fijn en heel erg jammer tegelijkertijd.

Ik haal lunch bij het cafeetje op de campus. Ik neem de nachos en een bevroren limonade. Het is weer zoals altijd fantastisch. Ik klets wat met 3 Zwitsers. Ik bel ook nog even met pap en mam, omdat de organisatie een fout heeft gemaakt. Ik moet namelijk zaterdag weg bij mijn hostfamily omdat er iemand nieuw komt en tegen mij is gezegd dat ik kon blijven tot maandag. Ik ga dus op zoek naar een airbnb. Deze heb ik nu gevonden en betaald, dus het probleem is gelukkig opgelost.

Ook moet ik nog naar Klein, de activiteiten coördinator, omdat ze een foutje hebben gemaakt met mijn naam voor de PCR-test. Ik heet vanaf nu Gijs Josefus Veldhoven!!

Ik ga met de groep Zwitsers een potje poolen op de campus. Paul en Bart het gaat al veel beter en dit keer win ik. 1 jongen tikt de bal zo hard dat de bal over de tafel heen gaat op de vloer, waar nu een deuk inzit 🙁. Dan komen er 2 Belgische meiden naar ons toe, omdat 1 Zwitsers meisje het scubadiven van morgen regelt, dat ze niet meekunnen. Er zouden 16 plaatsen beschikbaar zijn, maar blijkbaar hebben 2 mensen van de school die al opgeëist. Ik ga full Karen mode en bel de organisatie op om te proberen dat zij twee toch nog mee kunnen. Ze belooft me dat ze er alles aan gaat proberen te doen om ze mee te krijgen.

Dan is het tijd voor de graduation. Het wordt erg feestelijk gedaan. Iedere docent doet een klein woordje over de desbetreffende student en krijgt daarna een certificaat en een knuffel. Ook krijgen we allemaal een afstudeerhoed. In een hele korte tijd heb ik 2 van deze mutsen al opgehad 😄. We maken wat leuke foto's en ik pak een stuk taart.

We moeten wel een beetje opschieten want we hebben een yogales op het strand an de graduation. We haasten ons en komen aan wanneer ze net begonnen zijn. De yoga les is heel ontspannend. Vooral met de mooie natuur en de geluiden van de zee op de achtergrond. Na de yogales neem ik een verfrissende duik in de oceaan, want ik zit onder het zand. Het water is heerlijk en de golven zijn redelijk hoog. We zien de zonsondergang vanuit de zee. Wat een plaatje zeg.

Ik loop samen met een Nederlands meisje na het zwemmen naar de residentie en douchen ons even snel en gaan dan naar de supermarkt om ons eten te kopen wat we gaan klaarmaken. Het wordt een klassiekertje voor hier: pasta met rode saus, courgette en champignons. Ik ren nog even terug naar de supermarkt omdat we de helft vergeten zijn. Het is weer erg lekker. Ik blijf vanavond hier in de residentie slapen omdat we morgen heel vroeg op moeten voor het scubadiven.

Ik probeer te gaan slapen maar hier is het elke dag feest dus gaat dat niet zo goed. Zelfs met mijn AirPods in hoor ik nog steeds muziek. Heel irritant. Nou welterusten dan maar.

Adios