02-08-2021 (dag 17) / De laatste dag

3 augustus 2021 - Playa Tamarindo, Costa Rica

Hola todos,

Ik word weer wakker in mijn airbnb met nu nog meer keelpijn. De nacht van te voren doe ik een zelftest en die is negatief. Het komt van de airco waar ik boven slaap. Om half 7 sta ik alweer bij chocolate om 2 mensen uit te zwaaien. Hierna maak ik een mooie strandwandeling en een stuk door het dorp. Terug in de airbnb regel ik wat dingen met mijn verzekering. Ik loop naar de campus, maar eerst ga ik naar de supermarkt. Op de campus praat ik met wat mensen en wordt het plan gemaakt wat we gaan doen vandaag. We gaan proberen te surfen en op het strand liggen. Vandaag merk ik pas echt dat het leven hier veel rustiger aan gaat dan thuis. Het duurt allemaal heel erg lang voordat we überhaupt uit Chocolate kunnen omdat 1 meisje ontzettend langzaam is. Op de heenweg moeten we nog pinnen, was afleveren, naar mijn airbnb en een bord huren. Dit duurt natuurlijk weer 1 uur. Als we dan eindelijk bij het verhuurbedrijf zijn, horen we van een Zwitser dat het snel zal gaan regenen en onweren. We besluiten toch maar 1 bord te huren. We lopen naar het strand en gaan ergens liggen. Ik laat de andere mensen beginnen met surfen en ga zelf even slapen. Uiteindelijk komt er eentje terug en zegt dat de golven enorm hoog zijn en dat het haar niet zo goed af gaat. Ik besluit dan ook even te wachten met proberen, maar hierdoor lukt het uiteindelijk helemaal niet meer. De golven zijn te hoog. We besluiten ons te gaan klaar maken voor de welcome drinks. Natuurlijk duurt dit bij het ene meisje waar 2 uur. We lopen erheen maar het regent. Er zijn dit keer niet zoveel nieuwe mensen. Het is erg gezellig. We besluiten natuurlijk weer om te gaan bij el Mercadito, de foodcourt. Ik kies deze keer een hamburger. De hamburger is enorm lekker. Na het eten gaan we naar Chocolate en doen daar nog een drankje. Om 10 uur loop ik naar mijn airbnb. Het is deze keer geen dierentuin en kan ik dus rustig slapen.

Adios

1. Ron en Ankie:
    3 augustus 2021
    Wat leuk om al je verhalen te lezen. Hele goede terugreis en we zien elkaar snel in Düsseldorf.
  2. Jacqueline Valckx:
    3 augustus 2021
    Gijs,wat een avontuur. Je geniet enorm als wij je verhalen lezen. Een hele goede terugreis. En hopen je snel weer te zien . ADIOS AMIGO.
  3. Paul:
    Que aventuras, Gustavo!