31-07-2021 (dag 15) / Verhuisdag

2 augustus 2021 - Playa Tamarindo, Costa Rica

Hola todos,

Ik slaap voor het eerst een keer uit tot 8 uur. Ik begin met het inpakken van mijn koffer, want ik ga voor de laatste 3 dagen in een airbnb zitten. Ik kijk een paar afleveringen van mijn serie en dan gaat de verhuizing beginnen. Ik geef de kadootjes aan mijn gastmoeder, waar ze heel blij mee is. Met al mijn hebben en houden ga ik op zoek naar een taxi/collectivo. Dan voel ik ineens in mijn zak dat ik de sleutel van het huis nog heb. Ik ren dus terug en wacht dan op een taxi. Het lukt me naar 10 minuten: het is een Fransman die al 10 jaar in Costa Rica woont. Hij is heel erg vriendelijk. Hij zet me af bij de residentie waar ik mijn spullen neerleg en naar een restaurant loop waar 2 andere Nederlanders zitten. we eten hier gezellig wat en lopen terug naar de residentie. Hier chillen we de hele dag. Om 4 uur loop ik richting mijn airbnb, waar alles van de electronica niet werkt. Het blijkt dat een groot deel van de stroom is uitgevallen in Tamarindo. Ik heb hierna afgesproken met een groep mensen die allemaal weg gaan en waar ik mee in de klas zat. Het is erg gezellig en we drinken nog iets op dezelfde plek waar we ook de welcome drinks hadden. Hierna lopen we door naar El Mercadito, de foodcourt. Hier eten we uiteraard weer heerlijk. We nemen afscheid en ik ga naar mijn airbnb toe. Ik wil gaan slapen maar zie opeens dat er wel 100 mieren onder mijn bed zitten en ik besluit daarom maar dat ik in het andere bed ga slapen...