17-07-2021 (dag 1) / wachten wachten en nog eens wachten

18 juli 2021 - Matapalo, Costa Rica

Hola todos,

Mijn vakantie is eindelijk begonnen en we rijden vanuit Broekhuizenvorst naar de luchthaven in Düsseldorf. Hier is het nog even spannend of ik een negatieve uitslag krijg van mijn pcr-test. Na 1 uur in spanning afgewacht te hebben, krijg ik te horen dat ik negatief ben. Nu kan het avontuur echt beginnen. Ik check in en na de douane kan ik meteen het vliegtuig in. We stijgen op en na ongeveer 30 minuten gaan we alweer landen, want ik maak een tussenstop op Schiphol. Op Schiphol heb ik 3 uurtjes de tijd om over te stappen. Ik moet wel 20 minuten lopen van gate tot gate. Bij de gate ontmoet ik 2 meiden die ook naar Tamarindo gaan en met hen samen ga ik het vliegtuig in. De vlucht duurt maar liefst 11 uur en ik heb mooie uitzichten op de Bahama's en Cuba.

We landen in San Jose, de hoofdstad. eenmaal uit het vliegtuig moet ik wel 2 uur wachten om door de douane te komen. Ik merk meteen dat ik niet meer in Europa ben en alles wat rustiger gaat hier. Als ik het vliegveld af ben, loop ik naar mijn transfer toe. De transfer naar mijn gastgezin duurt 4 uur en het is een helse rit. De wegen zijn hobbelig en er zitten gaten in. We maken nog een stop In een restaurant langs de weg en dan kom ik eindelijk aan in de middle of nowhere bij het gastgezin rond de klok van 8. Ik ontmoet mijn gastgezin en mijn kamergenoot, een Belg die ik nauwelijks kan verstaan. Ik pak mijn koffer uit en val daarna in slaap.

Adios