25-07-2021 (dag 9) / Een helse rit

27 juli 2021 - Matapalo, Costa Rica

Hola todos,

Vandaag word ik wakker boven aan de berg in het hotel in mijn stapelbed. Ik pak mijn spullen in en ga naar de zaal waar we eerder ook het feestje hadden. Dit duurt echter 45 minuten voordat we ook maar iets krijgen. Het is wel lekker dat wel. Nu moeten we wachten tot kwart voor 9 op de bus om ons naar het strand te brengen. Dit wordt uiteindelijk 1 uur later. We gaan naar het strand en daar kiezen er veel mensen ervoor om te gaan parasailen. Ik doe dit niet, omdat er door veel mensen wordt gezegd dat het die 85 euro niet waard is. Ik ga met een groepje door het kleine stadje rondbuizen en gaan naar de supermarkt om daar snacks te halen voor in de bus. Veerle, een klasgenoot, laat een glazen shotglaasje vallen in de winkel, waardoor we extra moeten betalen. We besluiten om bij een restaurant dichtbij pancakes te gaan eten. Na de pancakes gaan we richting het nationaal park Manuel Antonio. Als we proberen binnen te komen, lukt dit 6 mensen niet, omdat ze door de organisatie als dubbel zijn geboekt. Ze mogen er uiteindelijk in, maar mogen niet zwemmen, omdat ze daar dan niet voor verzekerd zijn. We beginnen met de wandeling en zien krabben, een  paar apen en als laatste nog 2 luiaards. Ook zijn er 2 stranden waar we de mogelijkheid hebben om in het water te gaan. Dit doe ik natuurlijk ook, maar de golven zijn zo sterk dat we steeds naar de kant worden gespoeld. Het zand zit overal. De reisgids loopt inmiddels al veel verder, omdat we niet opschieten volgens hem. Als we uit het park zijn en de reisgids al bij de bus staat te wachten. Halen we nog ijs en willen de bus instappen, maar horen dat ineens dat er veel apen bij een boom in de buurt te vinden zijn. Er zitten er wel 4 of 5.

We keren terug naar huis. De buschauffeur heeft blijkbaar enorme haast en rijdt 100 kilometer per uur op een weg waar je 40 mag. Het is dus weer een helse busrit waarbij we veel andere voertuigen inhalen en veel te hard rijden. We hebben nog een surprisestop bij de plek waar we 'lunch' hebben om 4 uur. Er wordt ons de mogelijkheid gegeven om een krokodillen tour te doen, maar hiervoor moeten we dan wel weer 25 dollar bijbetalen. Dit gaat gelukkig niet door en we kunnen de reis voortzetten nadat we weer rijst met bonen hebben gegeten. We stoppen voor het avondeten bij de KFC. We halen hier een grote Bucket van 16 mega stukken kip. We worden thuis afgezet en ik ga naar bed.

Adios

1. Heleen Kool:
    27 juli 2021
    Hoi Gijs, leuk om je verhalen te lezen en de mooie foto's te zien.
    Geniet nog verder van je reis!
  2. Ron en Ankie:
    27 juli 2021
    Hoi Gijs, iedere dag is het weer een verrassing wat je schrijft. Een ding is zeker, je hebt het super naar je zin !! Heel veel plezier nog. Vele groetjes uit Arcen.
  3. Paul:
    Prachtig, Gijs!
    Apen, krabben en luiaards in het wild!
    Die laatste zie ik ook geregeld bij de Maert trouwens. 😅
    Ga zo door en geniet er nog van.
    Mucho placer!
    Tio Paolo